Dzelzceļš briest jauniem, lieliem iepirkumiem

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Pāris gadu laikā jauniem vagoniem un lokomotīvēm vajadzēs ap 60 milj. Ls; interesenti jau stājas rindā
.

Līdz 2014. gada beigām Latvijas dzelzceļš plāno iegādāties 16 jaunas lokomotīves, kā arī apmērm 600 dažāda tipa vagonus, DB norādīja SIA LDz Cargo valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs. Pēc DB aplēsēm, tam būs nepieciešami vismaz 60 milj. Ls.


Summa ir iespaidīga, un bažīgu – vismaz lokomotīvju iepirkuma jomā – dara jaunu pasažieru vilcienu iepirkuma izgāšanās, kurai tiesvedības beigas nav redzamas, piemēram, tādēļ, ka Stadler savas intereses turpinās aizstāvēt, neskatoties uz mediācijas procesa iznākumu Stohkolmā.


Koncerna Latvijas dzelzceļš (LDz) sastāvā ietipstošo uzņēmumu, tostarp SIA LDz Cargo un SIA LDz Ritošā sastāva serviss rīcībā ir vairāk nekā 200 dažādu dīzeļlokomotīvju, un aptuveni 20 no tām jau 2014. gadā pienāks kalpošanas laika beigas, iepirkuma nepieciešamību pamato LDz pārstāvis Māris Ozols.

Jau pērn Latvijas dzelzceļš testēja General Electric lokomotīves, un tiks testēta arī citu ražotāju produkcija, norāda M. Ozols. Līdz šim brīdim interesi izrādījusi gan Kazahstānas rūpnīca, kas ražo General Electriclokomotīves, gan Vācijas ražotājs Siemens. Šīs markas lokomotīves tiek ekspluatētas Lietuvā, piebilst LDz Cargo vadītājs. Interesi izrādījusi arī Vācijas firmas Vossloh Spānijas filiāle, kas ražo maģistrālās lokomotīves, kā arī Krievijas lokomotīvju ražotājs Sinara-Transportnije Mašini.


Написать комментарий