Daugavpils skolu direktori izteica dažādus viedokļus par piektā centralizētā eksāmena ieviešanu

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Kā ziņots, otrdien, 7.janvārī, valdība atbalstīja izglītības ministra Vjačeslava Dombrovska priekšlikumu ieviest piekto izvēles centralizēto eksāmenu.

Portāls Gorod.lv noskaidroja dažu Daugavpils skolu direktoru viedokli šajā jautājumā.

J.Pilsudska Daugavpils valsts poļu ģimnāzijas direktore Gaļina Smuļko uzskata, ka vēl viena centralizētā eksāmena ieviešana neesot nepieciešama. „Mūsu skolēniem ir iespēja kā centralizēto eksāmenu kārtot ķīmiju vai fiziku, kāpēc nepiedāvā kārtot, piemēram, eksāmenu bioloģijā? Tā arī ir eksaktā zinātne. 

Vispār situācija ar eksāmeniem ļoti atgādina situāciju ar skolēnu ēdināšanu, kad saskaņā ar Ministru kabineta rīkojumu bērniem jāēd ne agrāk par plkst.11:00. Esmu pārliecināta, ka šādi jauninājumi sākumā rūpīgi jāpārdomā. Kaut arī nešaubos, ka mūsu skolēni kā parasti eksāmenus nokārtos labi. Laiks saprast, ka izglītības kvalitāte mūsu skolās nav slikta”, pastāstīja G.Smuļko.

Pēc Krievu vidusskolas-liceja direktora Jevgeņija Timošenko domām, skolēni, kuri izvēlas un kārto centralizēto eksāmenu ķīmijā vai fizikā, sasniedz savu mērķi, iestājoties attiecīgā augstskolā. Iespējams, vēl viena centralizētā eksāmena ieviešana veicinās skolēnu interesi par dabaszinātnēm un paaugstinās zināšanu līmeni. „Skolas uzdevums ir palīdzēt skolēnam izvēlēties nepieciešamo virzienu un radīt apstākļus, kuros skolēns var izvēlēties savu nākamo profesiju”, paskaidroja J.Timošenko.

9.vidusskolas direktors Arturs Fedotovs uzskata, ka lēmums par papildus eksāmena ieviešanu labi jāapsver, izvērtējot visus „par” un „pret”. „Skolās ļoti ilgi notika mācību programmu specializācija. Piemēram, ja bērns nolēmis studēt medicīnu, viņš triju gadu laikā apgūst eksakto zinātņu pilnu kursu. Bet tagad to vajadzēs apgūt, neatkarībā no izvēlētā virziena.

Lai kvalitatīvi un mērķtiecīgi apgūtu šādu kursu, jābūt labai materiāli tehniskai bāzei, kas prasa lielus ieguldījumus. Diemžēl, ne visas mūsu valsts skolas var atļauties laboratorijas un labi aprīkotus kabinetus, kuri pastāvīgi jāmodernizē.

No vienas puses, visu laiku tiek runāts par vidusskolēnu lielu noslogotību un par eksāmenu laika pārcelšanu, lai atvieglotu vidusskolēnu dzīvi, bet, no otrās puses, vēlas ieviest vēl vienu centralizēto eksāmenu. Taču jāatzīst, tas veicinās skolēnu interesi par ķīmiju un fiziku”, pastāstīja skolas direktors.

Pašlaik skolēniem, beidzot vispārējās vidējās izglītības iestādi, jākārto četri centralizētie eksāmeni – latviešu valodā, matemātikā, svešvalodā un viens eksāmens izvēles mācību priekšmetā. Tiek plānots, ka vēl vienu centralizēto eksāmenu kārtos vidusskolēni, kuri vidusskolu beigs 2015./2016.mācību gadā.

Ar papildu eksāmena ieviešanu iecerēts veicināt skolēnu interesi par dabaszinātnēm un paaugstināt Latvijas izglītības iestādes beigušo jauniešu konkurētspēju darba tirgū nozarēs, kur nepieciešamas labas zināšanas eksaktajos priekšmetos. Jāatzīmē, ka aizvadītajā mācību gadā tikai 8% no augstskolās uzņemto studentu skaita bija izvēlējušies studēt dabaszinības un matemātiku. 


Написать комментарий