Jau ceturto gadu pēc kārtas, Latgales reģionā tiek visvairāk izraisītas avārijas ar transportlīdzekļiem, kuriem nav OCTA, vadošajā trijniekā ierindojoties Rēzeknes, Krāslavas un Jēkabpils rajoniem.
Analizējot datus vairāku gadu garumā redzams, ka, lai gan neapdrošināto autoīpašnieku skaits Latvijā nav liels un tie ir mazāk par 2 %, no gada uz gadu atkārtojas viena un tā pati situācija. Latvijā ir reģioni, kuros neapdrošināti transportlīdzekļu īpašnieki vai vadītāji divas vai trīs reizes biežāk izraisa avārijas nekā vidēji citās Latvijas vietās, informē Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB).
Salīdzinājumam, 2011. gadā visbiežāk bez OCTA avārijas tika izraisītas Alūksnes, Jēkabpils un Ludzas rajonos. Savukārt 2012. gadā, vadošajā trijniekā ierindojās Rēzeknes, Daugavpils un Ludzas rajoni. Taču pērnajā gadā, top trīs vietās atkal ir iekļuvusi Rēzekne, Jēkabpils un kā jaunpienācēju var uzskatīt Krāslavu.
«Analizējot datus par pēdējiem gadiem, redzams, ka Latgales reģionā nav vērojami nekādi būtiski uzlabojumi. Rajoni mainās savā starpā, taču no vietām, kurās ir augsts neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisītu avāriju īpatsvars neizkrīt, dominējot no gada uz gadu. No vienas puses tas ir saistīts ar ceļu satiksmes intensitāti konkrētajās vietās, piemēram, ārpus pilsētām biežāk CSNg notiek tajās vietās, caur kurām iet lielas automaģistrāles, taču no otras puses, vienu un to pašu vietu dominēšana Latvijas «melnajā kartē» liecina par tendenciozitāti un iespējams paaugstinātu bīstamību konkrētajās vietās, kas nozīmē, ka atbildīgajām institūcijām būtu jāpievērš pastiprināta uzmanība, lai mazinātu CSNg riska draudus,» komentē LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.
Salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem, nemainīga ir arī tendence, ka pilsētās transportlīdzekļu, kuru īpašnieki nav apdrošinājuši savu civiltiesisko atbildību, izraisītu avāriju īpatsvars ir mazāks nekā novados. Savukārt Rīgā un Rīgas rajonā, kurā ir vērojama vislielākā transportlīdzekļu plūsma, kā arī reģistrēto transportlīdzekļu skaits, neapdrošināto spēkratu izraisīto avāriju īpatsvars nepārsniedz 1 – 2% robežu, turpretī Latgales reģionā tas svārstās robežās no 2 līdz 6,4%
«Saskaņā ar OCTA likumu, cietušajiem atlīdzības par neapdrošināta auto izraisītiem ceļu satiksmes negadījumiem tiek izmaksātas no OCTA Garantijas fonda. Pēc kā izmaksātās atlīdzības no vainīgā transportlīdzekļa vadītāja vai juridiskā īpašnieka tiek atgūtas regresa ceļā. Tāpēc maldīgs ir uzskats, ka autoīpašniekam vai vadītājam nebūs jāatbild par avārijas rezultātā radītajām sekām. Vainīgajai pusei būs ne tikai jāsedz visi zaudējumi, bet arī apdrošinot savu civiltiesisko atbildību turpmāk visticamāk nāksies maksāt dārgāk, jo būs sabojāta apdrošināšanas vēsture un autoīpašnieks būs ierindots paaugstinātā riska klasē,» uzsver Stengrevics.
Saskaņā ar LTAB statistiku, 2013. gadā kopā notikuši 353 CSNg, kuri izraisīti ar transportlīdzekļiem bez OCTA. Kopumā par šiem negadījumiem cietušie no Garantijas fonda saņēmuši zaudējumu atlīdzības gandrīz 383 tūkstošu eiro apmērā.