Ķīlis: eksāmenu vērtēšanas sistēma varētu piedzīvot pārmaiņas

foto delfi.lv
foto delfi.lv

Izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis pašreizējo eksāmenu vērtēšanas sistēmu uzskata par pārdomu vērtu un ir lūdzis Valsts izglītības satura centra (VISC) vadītājam Guntim Vasiļevskim sagatavot savu redzējumu par centralizēto eksāmenu nākotni.

"Tas attiecas gan uz eksāmenu datumiem, gan slepenības nodrošinājumu un korektumu, gan arī uz to saturisko būtību," teica Ķīlis.

"Eksāmenus liek visi, bet prasības ir saistībā ar augstskolām, jo [eksāmenu] primārā būtība ir iestāja augstskolās. Jautājums, vai tas patiešām visiem ir jādara, ja skolēni izvēlas neiet [uz augstskolu], vai ir iespējamas kādas alternatīvas pārbaudes formas centralizētajiem eksāmeniem," norādīja Ķīlis.

Pēc viņa sacītā, centralizēto eksāmenu rezultāti, kuros šogad, līdzīgi kā pērn, dominē C un D līmenis, bet augstākos – A un B – līmeņus sasnieguši salīdzinoši maz skolēnu, ir saistīti tieši ar to, ka eksāmenus liek visi skolēni, arī tie, kas nemērķē uz augstskolām.

"Tas saistās arī ar citiem starptautiskiem pētījumiem, kur mums dominē vidējie un vidēji zemie rezultāti, bet ir izteikti maz augstāko rezultātu, kas raksturo izglītības sistēmas pašreizējo ievirzi, ar mērījumiem nofiksējot, ka rezultāts ir vidējs vai vidēji zems. Nav vairs tik daudz izkritušo ar sliktiem rezultātiem, bet tas nozīmē, ka gan pati izglītības sistēma, gan vērtēšanas sistēma ir pārdomu vērta un maiņas priekšā," atzina Ķīlis.

Jau vēstīts, ka vidusskolu beidzēji šogad eksāmenos visbiežāk saņēmuši C un D līmeņa vērtējumu, liecina VISC apkopotā statistika.

VISC šā gada eksāmenu rezultātus vērtē kā labus, sīkāku izvērtējumu solot septembrī. Centra apkopotā pērnā gada statistika liecina, ka skolēnu sniegums šogad ir nedaudz uzlabojies.


Написать комментарий