Pēdējās desmitgades laikā jūras satiksme Baltijas jūrā ir pieaugusi par vairāk nekā 50 %, un tiek prognozēts, ka līdz 2020. gadam tā pieaugs vēl par 65 %. Jaunie Eiropas Savienības (ES) noteikumi par emisiju kontroles zonām attiecībā uz kuģu radīto piesārņojumu stāsies spēkā 2015. gadā, un sašķidrinātās dabasgāzes izmantošana kuģu degvielai ir viens no labākajiem risinājumiem.

Tādēļ ”Innovation Norway” un Norvēģijas Karalistes vēstniecība Latvijā sadarbībā ar Latvijas Republikas Ekonomikas ministriju ir uzaicinājušas vairāk nekā 20 speciālistus no Norvēģijas un Latvijas piedalīties seminārā.

Baltijas jūra — emisijas kontroles zonas daļa, sākot no 2015. gadaPiecpadsmit procenti no pasaules kravu pārvadājumiem tiek transportēti pa Baltijas jūru. Tā ir visblīvākā jūras satiksme pasaulē, kas notiek neaizsargātas vides apstākļos. Pēdējās desmitgades laikā jūras satiksme Baltijas jūrā ir pieaugusi par vairāk nekā 50 %, un tiek prognozēts, ka līdz 2020. gadam tā pieaugs vēl par 65 %. Ņemot vērā šīs prognozes, Baltijas jūrā pieaug to kuģu skaits, kas degvielai izmanto sašķidrināto dabasgāzi (SDG).

Jaunie ES noteikumi par emisiju kontroles zonām attiecībā uz kuģu radīto piesārņojumu stāsies spēkā 2015. gadā, un sašķidrinātās dabasgāzes izmantošana kuģu degvielai ir viens no labākajiem risinājumiem.

Sašķidrinātā dabasgāze samazina emisijas, ar tām saistītos nodokļus un tādējādi arī ekspluatācijas izmaksas kuģu īpašniekiem. Turklāt jaunu kuģu būvniecībai un pārbūvei ir nepieciešama jauna infrastruktūra. Vairākas Baltijas jūras ostas ir paziņojušas par plāniem izbūvēt vietējos sašķidrinātās dabasgāzes terminālus un uzglabāšanas tvertnes — gan lielus, importam paredzētus terminālus, gan mazākas sašķidrinātās dabasgāzes infrastruktūras ostās.