O.Bojaruns: Apgūstam programmēšanu, dažādus algoritmus, risinām uzdevumus

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Kā zināms, šā gada 7. un 8.februārī Daugavpils universitātē notika valsts mēroga olimpiāde informātikā (programmēšanā).

Labākos rezultātus Daugavpils skolēnu vidū sasniedza Krievu vidusskolas-liceja skolēni – Konstantīns Franckevičs ieguva 3.vietu vecākajā grupā un Raimonds Bogdanovičs – 3.vietu jaunākajā grupā. Skolēni bija labi sagatavoti, un par sagatavošanas procesu portālam Gorod.lv pastāstīja Krievu liceja-vidusskolas direktora vietnieks informātikā Oļegs Bojaruns.

- Bojaruna kungs, pastāstiet, lūdzu, kā Jūsu skolēniem izdevās iegūt tik augstas vietas? Kā viņi gatavojās olimpiādei?

- Krievu vidusskolā-licejā izstrādāta sistēma, ar kuras palīdzību tiek strādāts ar apdāvinātiem bērniem. Skolēniem ir iespēja paplašināt un papildināt savas zināšanas dažādos mācību priekšmetos, un darba rezultātā skolēni parāda labus rezultātus, piedaloties dažāda līmeņa olimpiādēs, tostarp informātikas olimpiādēs.

Skolēnu sagatavošana informātikas olimpiādei ir ilgs process, kas ietver sevī vairākus posmus, programmēšanas iemaņu apgūšanu, algoritmiskās domāšanas attīstību, gan klasisko, gan visai reto informācijas apstrādes algoritmu apguvi. Skolēnu sagatavošanu informātikas olimpiādei nosaka prasības, kuras tiek izvirzītas olimpiādes dalībniekiem. Skolēniem jārisina augsta sarežģītības līmeņa uzdevumi. Vairāki algoritmi, kurus savās programmās realizē olimpiādes vecākās grupas pārstāvji, tiek apgūti tikai augstskolu informātikas fakultātēs. Tik sarežģīta materiāla apguve prasa talantu, kā arī lielas darba spējas un cītību.

Lai veiksmīgi apliecinātu sevi jebkurā informātikas olimpiādes posmā, nepieciešams pārzināt un prast realizēt dažāda veida algoritmus un tas jādara ļoti ātri. Sacensību dalībnieki nostādīti stingros rāmjos, tāpēc standarta algoritmu realizācija jāveic automātiski. Kā arī bieži vien uzdevums tiek formulēts pārāk sarežģīti un plaši, kas traucē atrast nepieciešamo algoritmu, un tikai liela pieredze daudzveidīgu uzdevumu risināšanā palīdz neapjukt un izvēlēties pareizo algoritmu un realizēt to programmas veidā.
Uz jautājumu, kā mēs gatavojamies olimpiādei, atbilde ir vienkārša: apgūstam programmēšanu, dažādus algoritmus un risinām, risinām un vēl reiz risinām uzdevumus.

- Sakiet, lūdzu, vai Jūsu skolēni pirms tam bija parādījuši labus sniegumus?

- Sākumā paskaidrošu informātikas olimpiādes norises reglamentu. Tā ir sadalīta sešos posmos: skolas, pilsētas, valsts mēroga, Baltija valstu olimpiādes atlases posms, Baltijas valstu olimpiāde, starptautiskā olimpiāde. Katrs nākamais posms ir daudz sarežģītāks par iepriekšējo, un tikai iepriekšējā posma uzvarētāji tiesīgi piedalīties nākamajā posmā. Šogad informātikas olimpiādes trešais posms notika mūsu pilsētā. Ļoti patīkami, ka mūsu skolēni Konstantīns Franckevičs un Raimonds Bogdanovičs kļuva par šī olimpiādes posma laureātiem un var piedalīties Baltijas valstu olimpiādes atlases posmā. Tas ir lieliski, bet tie nav vienīgie mūsu skolēnu panākumi. Krievu vidusskolas-liceja skolēni vairāk nekā 10 gadus veiksmīgi piedalās šādās olimpiādēs un kļūst par laureātiem. Divi mūsu skolēni – Pāvels Andrejevs un Marks Zeļdes – dažādā laikā ieguva tiesības piedalīties starptautiskajā informātikas olimpiādē. Pāvels Andrejevs divreiz piedalījās starptautiskajā olimpiādē un ieguva 2.vietu.

- Pastāstiet par nākotnes plāniem, kā zināms, 2. un 3.martā Siguldas valsts ģimnāzijā notiks vēl viens olimpiādes posms.

- Gatavosimies gaidāmajiem pārbaudījumiem.


Темы: , ,
Написать комментарий