Google jaunāko Android versiju nodēvējusi par KitKat

foto: theverge.com
foto: theverge.com

Interneta gigants Google nākamo Android operētājsistēmas versiju nosaucis par Android KitKat. 

Lēmums nodēvēt operētājsistēmu kompānijas Nestle šokolādes vārdā tiek uzskatīts par veiklu mārketinga gājienu.

Google pārstāvji gan norādījuši, ka neviena puse nemaksā otrai, vēsta BBC. «Šis nav darījums, kurā nauda vienkārši maina īpašnieku,» sarunā ar britu mediju sacījis Android globālās partnerības direktors Džons Lāgerlings (John Lagerling). Viņš norādīja, ka ideja jauno operētājsistēmu nodēvēt šādā vārdā radusies saistībā ar vēlmi izdarīt kaut ko «jautru un neparedzētu». Iepriekš tika uzskatīts, ka Google Android 4.4 nodēvēs par Key Lime Pie.

Zīmolu eksperti tikmēr jau norādījuši uz Google un KitKat savienības iespējiem trūkumiem. «Ja jūsu zīmols ir saistīts ar kādu citu, jūs nenovēršami tiekat saistīts ar to – gan labā, gan sliktā nozīmē,» skaidroja konsultantu kompānijasProphet pārstāvis Saimons Maijers, vēršot uzmanību uz kritiku, kuru Nestlepēdējā laikā saņēmusi.

Google kopš 2009. gada ievērojusi tradīciju Android operētājsistēmu versijas nosaukt saldumu vārdos. Operētājsistēmas izstrādātāji ilgāku laiku arī paši jaunāko versiju dēvējuši par Key Lime Pie. «Mēs sapratām, ka visai maz cilvēku zina, kā šis pīrāgs garšo. Savukārt viens no našķiem, kurš ir mūsu virtuvē, kad nākas strādāt naktīs, ir KitKat, un kāds no komandas vienkārši ieminējās: «Nosaucam šo [Android] versiju par KitKat?»,» skaidroja Dž. Lāgerlings. Paredzams, ka jaunāko Android versiju Google laidīs klajā šā gada oktobrī.

Abu kompāniju augstākā līmeņa vadītāji šāda nosaukuma izvēli pārsprieduši jau šā gada februārī un līdz šim tas ticis turēts noslēpumā, un pat daudzi šo uzņēmumu darbinieki par to neesot zinājuši. Lai popularizētu jauno savienību, Nestle iecerējusi 19 pasaules valstīs piegādāt vairāk nekā 50 miljonus KitKat šokolāžu izrotātu ar Android talismanu.

Tikmēr kompānija Nestle pārveidojusi KitKat interneta vietni, izveidojot to līdzīgu viedtālruņu reklāmas vietnēm – iekļaujot informāciju par šokolādes izmēriem, pieejamību pasaulē un  «specifikācijām».

Šā gada otrajā ceturksnī Google strādāja ar 9,7 miljardu ASV dolāru lielu peļņu, kas ir par 16% vairāk nekā attiecīgā laika periodā pirms gada. Tomēr tas bijis mazāk nekā prognozējuši analītiķi.


Написать комментарий