Šprotes uz Ukrainu sūta četras reizes mazāk

foto: fresher.ru
foto: fresher.ru

Zivju konservu ražotājs a/s Brīvais vilnis daļēji atsācis šprotu un citu konservu piegādes Ukrainai, savukārt tirgus Krievijā atjaunots gandrīz iepriekšējā līmenī.

Brīvā viļņa vadība atzīst, ka Ukrainas tirgus pāris mēnešu laikā samazinājās četras reizes – no 10% līdz 2,5%. Tomēr pamazām tirdzniecību atjaunojam, lai gan joprojām ir problēmas ar norēķiniem. Brīvā viļņa izpilddirektors Māris Trankalis atzina, ka uzņēmums sadarbojas tikai ar tiem izplatītājiem, par kuriem ir pārliecība, ka tie spēs samaksāt. «Pirktspēja Ukrainā joprojām zema, cilvēki pietur naudu. Lai vieglāk būtu saprast, pārrēķinot uz ASV dolāriem, iznāk, ka produkti, kas kādreiz maksāja vienu ASV dolāru, šobrīd maksā 1,60 dolāru. Tomēr, pateicoties tam, ka gatavojam augstākās kvalitātes produktus, šai produkcijai ir pieprasījums,» stāstīja Brīvā viļņa valdes priekšsēdētājs Arnolds Babris.

Tikmēr Krievijas tirgus, pateicoties rubļa kursa stabilizācijai, atgriezies ierastajā līmenī – 30% no kopējā realizācijas apjoma. A. Babris neslēpa, ka partneri Krievijā būtu gatavi ņemt daudz vairāk produkcijas, tomēr uzņēmums apzināti izvairās no lielāku daudzumu sūtīšanas uz Krieviju. Brīvais vilnis eksportē savu produkciju uz aptuveni 40 valstīm gan austrumos, gan rietumos. Uzņēmums ir izvēlējies sadarboties ar noņēmējiem vairākās valstīs tā vietā, lai visu savu produkciju atdotu pāris sadarbības partneriem.

«Šāda stratēģija mums ļauj būt drošiem, ka ražošana neapstāsies, jo, ja rodas problēmas vienā tirgū, to varam kompensēt ar pārdošanas apjomu pieaugumu citā. Brīvais vilnis nodarbina aptuveni 450 darbinieku, un mēs nedrīkstam riskēt,» sacīja A. Babris.

Neraugoties uz nestabilo situāciju austrumos, a/s Brīvais vilnis sadarbībā ar Vācijas ražotāju WeidenhammerPackagingGroupGmbH sācis produkcijas ražošanu plastikātiepakojumā, kas ir pilnīgi jauns konservu iepakojuma veids. Tas ir caurspīdīgs, līdzīgi kā stikls, bet reizē arī ultravioleto staru izturīgs. Kā zināms, īpaši jutīgi pret UV starojumu ir eļļas produkti, alus un citi, tāpēc tos fasē tumšā stikla iepakojumā, kas mazina šo staru ietekmi. Savukārt, salīdzinot ar metāla kārbu, plastikāta iepakojuma iekšējā virsma ir tik inerta pret produktu, ka neietekmē tā garšu.

A. Babris uzsvēra, ka šis iepakojums ir unikāls, jo tādā savu produkciju pilda vienīgi šis uzņēmums. Vienošanās starp Latvijas un Vācijas uzņēmumu paredz, ka turpmākos divus gadus šā iepakojuma izmantošanas ekskluzīvās tiesības būs vienīgi Brīvajam vilnim. Pēc tam to varēs izmantot arī citi konservu ražotāji. A. Babris pieļauj, ka nākotnē lielākā daļa zivju konservu visā pasaulē tiks ražoti šādā iepakojumā, pamazām nomainot metāla kārbas. «Uzņēmums pirms diviem gadiem sāka darbu pie jaunu zivju konservu iepakojuma veidu meklēšanas, kas patērētājiem dotu iespēju redzēt produkciju, kas atrodas konservos. Šāds lēmums tika pieņemts, jo dažu negodprātīgo uzņēmēju dēļ patērētājiem sāka zust ticība zivju konservu kvalitātei slēgtajās kārbās. Tāpēc mēs mērķtiecīgi darījām visu, lai izveidotu iepakojumu, kas klientiem ļautu redzēt, kā izskatās produkts, kuru tas iegādājas,» atzīmēja A. Babris. Jaunā iepakojuma izveide uzņēmumam prasīja pusmiljonu eiro lielas investīcijas.

Latvijas veikalos šī produkcija būs pieejama tuvākajā laikā, savukārt eksporta tirgos patērētāji to var iegādāties jau no aprīļa sākuma.


Написать комментарий