Populārākais atpūtas galamērķis ir Turcija

foto: dolcev.lv
foto: dolcev.lv

Baltijā lielākais tūroperators Novatours apkopojis 2013.gada finanšu datus, kuri liecina par strauju tūrisma nozares atkopšanos un jaunu ceļošanas tendenču parādīšanos Latvijas tūristu vidū.

Pērn lielākā Baltijas tūroperatora Novatours apgrozījums bijis lielāks nekā 13,3 milj. latu, kas ir par 1,9 milj. latu vairāk nekā gadu iepriekš. „Vērtējot Novatours finanšu datus, redzam, ka Latvijas iedzīvotāji piedzīvo finansiālo atkopšanos. Par tirgus atveseļošanos liecina arī fakts, ka vairāk nekā 50% no Novatours pārdotajiem ceļojumiem tiek iegādāti iepriekšpārdošanā, kas pierāda faktu, ka cilvēki plāno un spēj paredzēt savus līdzekļu apmērus ilgtermiņā,” komentē uzņēmuma direktors Leonīds Močeņovs.

Pērn Novatours pārvadājis 28000 pasažierus 11 virzienos. Pērn, sekojot līdzi klientu pieprasījumam, tūroperators sāka piedāvāt divus jaunus galamērķus – Bodruma, Turcijā un Maljorka, Spānijā. Vidējais Novatours reisu noslogojums ir 98%. Vairāk nekā 70% no gada laikā pārdotajiem ceļojumiem iegādājas Novatours lojālie un patstāvīgie klienti.

Runājot par ceļošanas tendencēm, regulārie ceļotāji – tie, kas nemainīgi ceļo uz saviem iemīļotākajiem galamērķiem vismaz reizi gadā, meklē jaunas izklaides un vietējās kultūras iepazīšanas iespējas. Tādejādi Novatours saviem klientiem katru sezonu visos galamērķos piedāvā papildus ekskursijas, kuras individuāli katrs ceļotājs var pielāgot savam atpūtas režīmam.

Viena no būtiskākajām tendencēm, kas norāda uz tūrisma nozares atkopšanos šajā gadā, ir klientu vēlme ceļot kopā ar ģimeni – bērniem un vecvecākiem. Šis ir viens no svarīgākajiem faktoriem, kā Novatours ir izdevies noturēt klientus, piedāvājot ideālu cenas un pakalpojuma kvalitātes kombināciju īpaši tiem, kuriem ir būtiski atpūsties kopā ar ģimeni un draugiem, nevis atsevišķi, atstājot kādu mājās ierobežoto līdzekļu dēļ.

Pieaug vecumā jauno potenciālo klientu skaits, līdz ar to – jāveido komunikācija ar klientiem un sadarbības partneriem tāda, kas būtu piemērotāka gados jaunākai auditorijai. Tāpat jāspēj nodrošināt šīs auditorijas daļai piemērotu cenu līmeni un prasībām atbilstošu piedāvājumu.

Izzūd atpūtas sezonu robežas. Ja iepriekš lielākais klientu ceļošanas laiks bija vasara un ziema, tad šobrīd interese par atpūtas braucieniem ir līdzvērtīga arī pavasarī un rudenī.

Arvien mazāk klientu izvēlas iegādāties ceļojumus, izmantojot kreditēšanas vai līzinga pakalpojumus. Klienti ceļojumus vairāk iegādājas iepriekšpārdošanā, tādējādi ietaupot līdz pat 50% ceļojuma izmaksu.

Pērn populārākais atpūtas galamērķis bija Turcija, kuru izvēlējās 30% Novatours klientu. Citi populārākie galamērķi: 20% – Bulgārija, 15% - Grieķija, 10% - Spānija, 8% Ēģipte, 7% Itālija – 10% citi galamērķi.


Написать комментарий