Pētījums: skolēniem vislielākā interese ir par sportu; vismazākā – par kulturoloģiju un ekonomiku

foto: delfi.lv
foto: delfi.lv

Skolēniem vislielākā interese ir par sporta mācību priekšmetu, bet vismazākā par kulturoloģiju un ekonomiku, secināts Izglītības kvalitātes valsts dienesta (IKVD) veiktajā pētījumā "Kultūras un audzināšanas pasākumi vispārējās izglītības iestādēs un izglītojamo un vecāku iesaiste vispārējās izglītības iestādes pārvaldīšanā".

Rezultāti atklāj, ka vislielāko izglītojamo interesi visā valstī izraisa mācību priekšmets "Sports", izņemot vispārējās izglītības mazākumtautību programmu izglītojamos, kuriem visvairāk patīk mācību priekšmets "Matemātika", bet mācību priekšmets "Sports" ir otrajā vietā. Savukārt mācību priekšmets "Matemātika" ieņem otro vietu mācību priekšmetu sarakstā, kuri izglītojamos interesē visvairāk.


Kopumā 25,3% aptaujāto izglītojamo vislielāko interesi izraisa "Sports", 18,5% - "Matemātika", 11,8% - "Vēsture", 11,5% - "Angļu valoda", 8,6% - "Bioloģija". Savukārt interese par mācību priekšmetu "Kulturoloģija" ir tikai 1,2% aptaujāto skolēnu, "Ekonomiku" - 1,4%, "Sociālās zinībām" un "Vācu valodu" - 1,9% skolēnu.

Savukārt vismazāk izglītojamajiem patīk mācību priekšmets "Matemātika" - 20,3% aptaujāto, "Krievu valoda" - 10,2%, "Latviešu valoda" - 8,7%, "Angļu valoda" - 7% un "Fizika" - 8,8%.

Pētījumā secināts, ka kopumā izglītojamie vienlīdz bieži norāda eksaktos mācību priekšmetus gan kā interesi izraisošus, gan kā mācību priekšmetus, kas nepatīk. Piemēram, "Matemātika" ir mācību priekšmets, kas vienlaikus izraisa vislielāko izglītojamo interesi un visvairāk nepatīk.

IKVD analītiskā izpēte tika veikta 276 vispārējās izglītības iestādēs, no tām 167 ir vidusskolas, 71 - pamatskola, 29 - ģimnāzijas un 9 - sākumskolas. Izpētes laikā notika izglītojamo un viņu vecāku anonīma anketēšana, izglītības iestāžu vadības un pedagogu intervēšana. Anketēšanā tika iesaistīti izglītības iestāžu 7., 8. un 11. klašu izglītojamie un viņu vecāki.


Написать комментарий