Latvijā ražots krievu šņabis un citi «nacionālie» produkti

foto: bnn.lv
foto: bnn.lv

Cilvēktiesību aizstāvji Rietumos aicina boikotēt krievu degvīnu, jo sevišķi "Stolichnaya" pēc tam, kad Krievijā pieņemtas seksuālās minoritātes diskriminējošas tiesību normas.

Tomēr Rietumu pasaulē tik iecienīto "Stolichnaya" marku ražo Latvijā, kaut arī tās cienītāji par pašsaprotamu uzskata faktu, ka «Stolichnaya» ir Krievijas produkts. Līdzīgi ir ar vairākiem citiem nacionālajiem lepnumiem.

Amerikāņi, piemēram, lepojas ar Levi Strauss & Co džinsu biksēm, kuras kā liecina slavenā firmas zīme, vajadzētu izgatavot Sanfrancisko. Pašlaik Levi’s ražošana pārcelta uz Latīņameriku un Āziju.

Lai arī pastāv uzskats, ka ražošanas pārcelšana virzās tikai austrumu virzienā, ir piemēri, kas liecina par pretējo. Iecienīto Japāņu Honda "Civic" montē no detaļām, kas izgatavotas citviet Āzijā, Ziemeļamerikā, Eiropā un Latīņamerikā – tikai ne Japānā.

Visbeidzot, brūno HP mērci (HP ir saīsinājums no Houses of Parliament jeb latviski – Lielbritānijas Parlamenta palātas), ko briti dēvē par sava nacionālā gara stūrakmeni, kopš 2007.gada vairs neražo britu uzņēmums Birmingemā, bet gan amerikāņu Heinz Elstes pilsētā Nīderlandē.


Написать комментарий