“airBaltic” plāno lidot uz Aberdīnu un ziemas sezonā atklāt jaunu maršrutu uz dienvidiem

foto: baltictravelnews.eu
foto: baltictravelnews.eu

Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" 2014.gada sezonā plāno atklāt lidojumus uz Skotijas pilsētu Aberdīnu, ziņo "Nozare.lv".

Tāpat jau nākamajā nedēļā tikšot izziņots jauns maršruts dienvidu virzienā, uz kurieni "airBaltic" līdz šim nav lidojis, skaidroja lidsabiedrības korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags, kurš gan pagaidām atteicās minēt konkrēto pilsētu, vien ironizēja, ka tā neatradīšoties Ēģiptē. Vanags arī norādīja, ka atcelto čarterreisu uz Ēģipti dēļ lidsabiedrība zaudējumus neciešot, jo lidmašīnas tagad varot novirzīt uz citiem mērķiem.

Arī lidsabiedrības vadītājs Martis Gauss norādīja, ka čarterreisi nav kompānijas svarīgākais bizness, taču iespēju robežās šie reisi tiekot apkalpoti. Pavasarī bijis čarterreiss uz Kambodžu, tāpat nepieciešamības gadījuma tiekot norīkoti čarterreisi uz tiem galamērķiem, uz kuriem "airBaltic" lido regulāri. Notiekot arī sadarbība ar individuāliem partneriem, piemēram, sporta komandām.

"airBaltic" šī gada pirmajos sešos mēnešos samazinājusi zaudējumus līdz 8,7 miljoniem latu, kas ir par 21,12 miljoniem eiro (14,78 miljoniem latu) mazāk nekā gadu iepriekš, ceturtdien preses konferencē informēja Gauss. Šī gada otrajā ceturksnī lidsabiedrībai pat izdevies strādāt ar viena miljona latu peļņu.

Pirmajā pusgadā apkalpoto pasažieru skaits samazinājies par 5% līdz 1,34 miljoniem, savukārt ieņēmumi no pasažiera palielinājušies līdz 101,56 eiro (71,38 latiem) jeb 6,86 eiro. Kopējie kompānijas ieņēmumi pirmajā pusgadā bijuši 107,3 miljoni latu, un tas ir par 2% vairāk nekā pērn. Otrajā ceturksnī gan pasažieru skaits vairs sarucis tikai par 1%. Gauss skaidroja, ka kompānijai pēdējo mēnešu laikā bijuši labi rezultāti un visveiksmīgākais bijis maijs.

Kā norādīja lidsabiedrības vadītājs, šogad iepriekš plānoti zaudējumi 16 miljonu latu apmērā, taču kompānija prognozi ir koriģējusi un uzskata, ka zaudējumi nebūs lielāki par desmit miljoniem latu. Nākamajā gadā jau tiek plānota četru miljonu latu peļņa, bet 2015.gadā - sešu miljonu latu peļņa.

Kompānijai peļņu palīdz gūt flotes atjaunošana, izmaksu kontrole, kapacitātes pārvaldība un efektivitātes uzlabošana. Jaunā modeļa "Bombardier" lidmašīnas tiekot gaidītas 2015.gada beigās.

Atgādinām, ka "airBaltic" ir parakstījusi pirkuma līgumu par desmit jaunu "Bombardier CS300" lidmašīnu iegādi. Papildinot "Bombardier Q400 floti" ar "CS300" lidmašīnām, pakāpeniski lidsabiedrība pilnībā pāries uz "Bombardier" floti. Trešdien lidsabiedrība informēja, ka "airBaltic" saņēmusi pēdējās pasūtītās četras "Bombardier Q400 NextGen" lidmašīnas - kopā flotē šāda modeļa lidmašīnas tagad ir 12.

Atbildot uz žurnālistu jautājumiem, Gauss arī skaidroja, ka patlaban akcionārs meklējot pievilcīgāko investoru, taču konkrētus variantus neminēja. Tāpat viņš pavēstīja, ka Eiropas Komisijas sāktā izmeklēšanas procedūra turpinās un patlaban nav nekāda rezultāta. Lidsabiedrības ekspertu komanda pie šīs lietas strādājot.

Gauss arī nemācēja teikt, cik tiesvedībās kopumā kompānija ir iesaistīta, taču uzsvēra, ka no lielajām lietām kompānija nevienu vēl nav zaudējusi. Tiekot darīts viss, lai aizsargātu "airBaltic". Turklāt neviena lieta vēl neesot pēdējā tiesas instancē. Gauss uzsvēra - ja kompānijai ir nauda, tad visi cenšas uzbrukt un gūt labumu.

Viņš arī akcentēja, ka "airBaltic" ir tendēta uz zemākām izmaksām, ja to salīdzina ar tradicionālajām lidsabiedrībām, tomēr tā neesot zemo cenu lidsabiedrība kā "Ryanair". Piedāvājums esot plašs - no biznesa klases līdz biļetei par 19 latiem. Tāpat tika uzsvērts, ka "airBaltic" zemo cenu dēļ veiksmīgi izdodas konkurēt Rīgā ar "Ryanair".

Gauss atteicās minēt, kuri ir ienesīgākie reisi, taču norādīja, ka tie ir tie, uz kurieni "airBaltic" lido visbiežāk. Tāpat viņš uzsvēra, ka rokas bagāžas maksu lidsabiedrība ieviest neplāno. Tikai tad, kad to izdarīšot lielākā daļa lidsabiedrību, varēšot par šo jautājumu diskutēt.

"airBaltic" ir 1995.gadā dibināta akciju sabiedrība. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.


Написать комментарий